Головна » Аналітика » Аналітика » Аналіз ринку акумуляторних батарей |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Аналіз ринку акумуляторних батарей06.09.2010
У докризовий період високі темпи росту українського автомобільного ринку забезпечували зростання обсягів реалізації акумуляторних батарей. Проте у другій половині 2008 рокута протягом всього 2009 року, відбулося стрімке зниження обсягів виробництва. Ця тенденція продовжується і в 2010 році (Таблиця 1). Таблиця 1. Динаміка виробництва автотранспортних засобів найбільшими виробниками в Україні, шт.
Джерело:УкрАвтопром
Економічна криза меншою мірою позначилася на вторинному ринку акумуляторів. Треба зазначити що, середній термін експлуатації акумуляторних батарей становить 4-5років (в залежності від ємності та умов використання), при цьому середній строк користування автомобілем приблизно у 5разів перевищує життєвий цикл акумулятора, тому наявний парк транспортних засобів потребує регулярної заміни батарей, що випрацювали свій ресурс. У І півріччі 2010 року на вторинному ринку акумуляторних батарей спостерігається тенденція до переорієнтації споживачів на більш дешеву продукцію, що пов’язано, насамперед, зі зниженням доходів населення. Значний обсяг вироблених в Україні акумуляторних батарей експортується, переважно у країни СНД (Росія, Білорусь, Казахстан, Азербайджан та ін.). Зниження курсу національної валюти у 2008-2009 рр. надало певні конкуренті переваги українським виробникам акумуляторних батарей на зовнішніх ринках, що сприяло зростанню обсягів експорту у цей період (Рисунок 1).
Джерело: Державний комітет статистики України Стабільне зростання обсягів експорту вітчизняних акумуляторних батарей (у натуральному вимірі) спостерігається вже протягом кількох останніх років поспіль. За даними Державного комітету статистики України у січні-травні 2010 року експорт акумуляторів порівняно з аналогічним періодом 2009 року збільшився більш ніж у 2 рази – до 1,2млн.шт. Забезпеченість сировиною Коливання ціни на свинець та його сплави є одним з основних факторів ризику при виробництві стартерних акумуляторних батарей, оскільки його питома вага у структурі собівартості складає 65‑75%. Визначальними факторами, які впливають на ціноутворення, є розвиток автопромисловості, на потреби якої використовується більша частина виробленого свинцю, а також наявні складські запаси цього металу. На світовому ринку протягом останніх років спостерігалися значні коливання цін на свинець. Так, наприкінці 2009 року – на початку 2010 року ціна на свинець дещо знизилась, проте вже на початку ІІ півріччя 2010 року спостерігається її зростання продовжуючи тенденцію 2009 року (Рисунок 2).
Рисунок 2. Динаміка цін на свинець на Лондонській біржі металів протягом 2009року, дол. США/тДжерело: Лондонська біржа металів Поступове відновлення галузі автомобілебудування розвинутих країн світу надалі буде сприяти пожвавленню попиту на свинець, що дає підстави очікувати на подальше зростання його вартості на світовому ринку. Аналіз світового споживання свинцю показує збільшення питомої ваги вторинного свинцю. Питання забезпечення виробництва акумуляторів свинцем, отриманим з вторинної сировини, для України є першочерговим. Найбільшими підприємствами, що займаються переробкою вторинної сировини, що містить свинець, є: ТОВ«Укрсплав» (м.Дніпропетровськ), ПКФ «Юсум» (м. Біла Церква), ТОВ«Енергосплав» (м.Алчевськ), ТОВ «Мегатекс» та ЗАТ «Свинець» (м.Константинівка). Основними постачальниками лому свинцю є гірнича промисловість, транспорт та військові частини. Висновки. Для виробництва акумуляторних батарей характерні досить високі ризики, пов’язані з коливанням попиту на продукцію та нестабільністю цін на основну сировину – свинець та свинцеві сплави. Значний спад обсягів виробництва нових автомобілів в Україні, що продовжується у 2010 році, призвів до суттєвого скорочення обсягів первинного ринку акумуляторних батарей (орієнтованого на автомобілебудування). Вторинний ринок менш чутливий до впливу кризових явищ, оскільки наявний парк транспортних засобів потребує регулярної заміни акумуляторних батарей, що випрацювали свій ресурс. Зниження курсу національної валюти надало певні конкуренті переваги українським виробникам акумуляторних батарей на зовнішніх ринках, що сприяло зростанню обсягів експорту (за 5 міс. 2010 року відповідно до аналогічного періоду попереднього року обсяг експорту акумуляторних батарей збільшився більш ніж у 2 рази – до 1,2 млн. штук). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||