Кредитний рейтинг міста Запоріжжя підтверджено на рівні uaАА- Кредитні рейтинги ТОВ «ЕСКА КАПІТАЛ» пдтверджено на рівні uaАА- Кредитні рейтинги ТОВ «ГК «ЯРОВІТ» підтверджено на рівні uaBBB Кредитний рейтинг АТ «ІНГ Банк Україна» підтверджено на рівні uaAAА Кредитний рейтинг АТ «Універсал Банк» підтверджено на рівні uaAAА Кредитні рейтинги випусків облігацій ТОВ «Будспецсервіс» підтверджено на рівні uaBBB+ Кредитний рейтинг ПрАТ «СГ «ТАС» підтверджено на рівні uaAА Кредитний рейтинг Акціонерного банку «Південний» підтверджено на рівні uaАА Рейтинги надійності банківських депозитів оновлено

Головна »  Аналітика »  Експертна думка

Експертна думка

16.03.2015

Як визначити надійний і ненадійний банк

Як обрати безпечний банк для зберігання заощаджень, розрахунково-касового обслуговування, отримання соцвиплат?

Пропонуємо Вашій увазі коментар заступника Генерального директора "Кредит-Рейтинг" Ольги Шубіної виданню ФОКУС.ua на тему банків, що "падають".

1. Виходячи з досвіду 2014-2015 років, які перші ознаки банку, що «падає», зазвичай проявляються за декілька місяців / тижнів до введення тимчасової адміністрації? Як на сьогодні кількість банків, які відповідають названим "симптомам"?

Передусім, варто звертати увагу на:

  • труднощі/подовження термінів при проведенні безготівкових платежів;
  • обмеження на зняття депозитів, дроблення сум до виплати, подовження термінів за замовленням виплат великих сум через касу банку;
  • обмеження на зняття готівки в банкоматі;
  • підвищення процентних ставок вище/швидше за ринок по депозитах фізичних і юридичних осіб;
  • інформацію на сайті НБУ про отримання стабілізаційних кредитів, рефінансування;
  • проблеми при розрахунку картою банку в торговельній мережі, необгрунтовані відмови в проведенні операції;
  • обмеження на зняття готівки по карті банку за кордоном/в банкоматах інших банків в Україні;

2. Як на основі даних з відкритих джерел можна перевірити банк перед початком співпраці з ним? На які специфічні моменти треба звернути увагу різним категоріям клієнтів - представникам малого бізнесу, вкладникам - фізособам, одержувачам соцвиплат?

Самостійно перевірити інформацію досить складно, можна звернути увагу:

  • спеціалізовані форуми з відгуками клієнтів банків. Часто, там можна отримати найбільш оперативну інформацію.
  • сайт НБУ, перевірка на отримання рефінансування;

3. Які ознаки поганого стану фінустанови і яким чином можна виявити безпосередньо у відділенні? Що має насторожити клієнта при відвідуванні банку?

У самому відділенні важко що-небудь виявити. Але можна звернути увагу на:

  • підвищену кількість людей у відділенні, що обговорюють проблеми роботи з банком;
  • скорочення персоналу відділення.

4. Припустимо, вибір зроблений. Який алгоритм співпраці з банком буде найбільш безпечним для трьох вищеназваних категорій клієнтів (МСБ, вкладникам, одержувачам соцвиплат)?

Можу порадити вкладчикам-фізособам не зберігати в одному банку грошей більше, ніж гарантує Фонд гарантування вкладів.

5. Що можуть зробити клієнти (МСБ, вкладники, одержувачі соцвиплат) у відповідь на сигнали (описані в п. 1), що свідчать про поганий стан банку?

Думаю, що якщо є перераховані в першому питанні "симптоми", то щось робити вже може бути пізно. У будь-якому випадку треба постаратися перевести гроші / виплати в інші банки.

6. Яке коло і орієнтовна кількість банків в Україні яким би Ви на сьогодні наважилися довірити власні заощадження?

  • розкладати ресурси по різних банках, витримуючи ліміт в 200 тис. грн. (див. п. 4)
  • державні банки;
  • банки з іноземним капіталом

Ольга Шубіна
Заместитель Генерального директора

МОНІТОР

2011 #3(41) Кредит-Рейтингу 10 років

Архів

Пошук рейтинга

Form

розширений пошук

розгорнути

сгорнути