Головна » Аналітика » Експертна думка » Як визначити надійний і ненадійний банк |
|
Як визначити надійний і ненадійний банк16.03.2015 Як обрати безпечний банк для зберігання заощаджень,
розрахунково-касового обслуговування, отримання соцвиплат? Пропонуємо Вашій увазі коментар заступника Генерального директора "Кредит-Рейтинг" Ольги Шубіної виданню ФОКУС.ua на тему банків, що "падають". 1. Виходячи з досвіду 2014-2015 років, які перші ознаки банку, що «падає», зазвичай проявляються за декілька місяців / тижнів до введення тимчасової адміністрації? Як на сьогодні кількість банків, які відповідають названим "симптомам"? Передусім, варто звертати увагу на:
2. Як на основі даних з відкритих джерел можна перевірити банк перед початком співпраці з ним? На які специфічні моменти треба звернути увагу різним категоріям клієнтів - представникам малого бізнесу, вкладникам - фізособам, одержувачам соцвиплат? Самостійно перевірити інформацію досить складно, можна звернути увагу:
3. Які ознаки поганого стану фінустанови і яким чином можна виявити безпосередньо у відділенні? Що має насторожити клієнта при відвідуванні банку? У самому відділенні важко що-небудь виявити. Але можна звернути увагу на:
4. Припустимо, вибір зроблений. Який алгоритм співпраці з банком буде найбільш безпечним для трьох вищеназваних категорій клієнтів (МСБ, вкладникам, одержувачам соцвиплат)? Можу порадити вкладчикам-фізособам не зберігати в одному банку грошей більше, ніж гарантує Фонд гарантування вкладів. 5. Що можуть зробити клієнти (МСБ, вкладники, одержувачі соцвиплат) у відповідь на сигнали (описані в п. 1), що свідчать про поганий стан банку? Думаю, що якщо є перераховані в першому питанні "симптоми", то щось робити вже може бути пізно. У будь-якому випадку треба постаратися перевести гроші / виплати в інші банки. 6. Яке коло і орієнтовна кількість банків в Україні яким би Ви на сьогодні наважилися довірити власні заощадження?
|
|