Головна »  Події »  Прес-конференції »  Кредитний рейтинг – імідж або інструмент управління бізнесом

Кредитний рейтинг – імідж або інструмент управління бізнесом

25.06.2010

За підтримки рейтингового агентства "Кредит-Рейтинг" в Києві відбувся круглий стіл на тему: «Кредитний рейтинг – імідж або інструмент управління бізнесом?» Медіа-спонсором виступили інформаційне агентство ЛігаБізнесІнформ, «Інвестгазета», газета «Діло», ТРК «Ера» – програма «Рейтингова панорама» і інтернет-журнал Expert. У заході взяли участь представники провідних банків – ПУМБа, Укрсиббанку, Фінанси і Кредит, ВТБ, Ерсте, Універсал Банку, Ощадбанку Росії, СЕБ, Актив Банку, ЕРДЕ Банку, Укргазпромбанку, ПІН банку, Українського професійного банку, а також радник президента Асоціації Українських Банків Руслан Віксич.

«Мета цього круглого столу – обговорити можливості використання кредитних рейтингів. Важливо розуміти, що це не лише спосіб виділити себе серед учасників фінансового ринку, а й ефективний інструмент для банків при прийнятті рішення про кредитування позичальника», - сказав генеральний директор рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг» Станіслав Дубко.

У ході проведення заходу обговорювалися недоліки систем ризик-менеджменту банків, які стали причиною низької якості кредитних портфелів, а також можливості використання банками кредитних рейтингів для оцінки ризиків при кредитуванні підприємств.

На думку начальника управління корпоративного фінансування ПУМБ Сергія Ануфрієнко: «Нам потрібні нові правила гри. Прийшов час глибокого фінансового аналізу позичальника, нам недостатньо лише застави і бізнес-плану, потрібно звертати увагу і на репутацію, і на відгуки про позичальника, а також його кредитні рейтинги. Йдеться про формування цивілізованих відносин, розвиток фінансової культури в горизонталі позичальник - кредитор».

Про необхідність підвищення прозорості на фінансовому ринку заявила і голова правління АТ «ЕРДЕ БАНК» Наталія Оніцева: «Необхідно з чистого аркуша переписати відносини з клієнтами, оскільки швидше не криза ліквідності, а криза довіри зруйнувала всі позитивні напрацювання банків. Ми як банк прагнемо бути максимально відкритими і зрозумілими, також вважаємо, що і позичальник повинен робити все можливе в цьому напрямку. На мій погляд, кредитний рейтинг позичальника – це інструмент, який дозволить збудувати наші стосунки з позичальниками на високому рівні прозорості».

Про своє бачення можливостей використання кредитних рейтингів поділився на круглому столі директор казначейства Універсал Банку Сергій Пономаренко. На його думку, здобуття кредитного рейтингу – це дуже важливий інформаційний привід для банку, який можна з успіхом використовувати для комунікації з клієнтами, встановлення і розвитку стосунків з громадськістю. «Високі інвестиційні кредитні рейтинги – це хороша можливість виділити свій бізнес на тлі конкурентів. В наші дні незалежна експертна оцінка дозволяє клієнтові оцінити банк і зробити свій вибір. А для банку це хороший спосіб залучити грошові ресурси».

За результатами круглого столу його учасники прийшли до висновку про необхідність внесення змін до нормативно-правової бази НБУ для використання кредитних рейтингів не лише міжнародних, але і національних рейтингових агентств при визначенні резервних вимог за активними операціями банків.

Для одержання детальнішої інформації:
Департамент інформації та комунікації, Марина Проценко, тел. (044) 490-25-50
MProtsenko@credit-rating.com.ua
Департамент по зв’язкам із громадськістю, Аркадій Поляк, тел.: (044) 490-25-50
APolyak@credit-rating.com.ua