Kредитный рейтинг выпуска облигаций ООО «МАНИВЕО СКОРАЯ ФИНАНСОВАЯ ПОМОЩЬ» подтвержден на уровне uaА Кредитный рейтинг АО «УКРАИНСКИЙ БАНК РЕКОНСТРУКЦИИ И РАЗВИТИЯ» подтвержден на уровне uaА+ Рейтинги надежности банковских депозитов обновлены Кредитный рейтинг городу Запорожье подтвержден на уровне uaАА- Кредитные рейтинги ООО «ЭСКА КАПИТАЛ» подтверждены на уровне uaАА-

Главная »  Аналитика »  Аналитика

Аналитика

21.08.2005

ФІНАНСОВИЙ РИНОК УКРАЇНИ: Принципи діяльності рейтингових агентств

Принципи щодо діяльності рейтингових агентств розроблені технічним комітетом Міжнарод­ної організації комісії з цінних паперів IOSCO та прийняті для застосування у вересні 2003 року.

Завдання рейтингових агентств (РА) полягає у визначен­ні майбутньої кредитоспромож­ності окремої компанії, цінного паперу чи зобов'язання станом на певну дату. РА можуть впливати на ринок цінних паперів. Кре­дитний рейтинг може вплинути на доступ емітента до капіталу, на структуру фінансових операцій та визначити типи інвестиційних кураторів тощо. Деякі регулятори (Національні комісії з цінних паперів та фондового ринку або еквівалентні їм органи) викори­стовують рейтинги, встановлені рейтинговими агентствами для регулятивних цілей.

Зважаючи на вплив, який мо­жуть мати думки рейтингового агентства на ринок цінних па­перів, інвестори, кредитори, емітенти, так само, як і регулятори ринку цінних паперів зацікавлені в діяльності рейтингових агентств. Основною метою регу­лювання ринку цінних паперів, як зазначено у "Завданнях та принципах регулювання ринку цінних паперів" ІОSСО (Між­народна організація комісії з цінних паперів), є захист інвес­торів, забезпечення чесного, ефективного та прозорого ринку цінних паперів, а також зни­ження системного ризику. Пропонуючи незалежний аналіз широкого спектру інформації, рейтингові агентства роблять великий внесок для досягнення таких цілей.

Рейтингові агентства, які виз­нано надійними, можуть відіг­равати значну роль на глобальних ринках цінних паперів. Як наслідок, Технічний Комітет зробив висновок, що набір принципів IOSCO щодо діяль­ності рейтингових агентств буде корисним інструментом для регуляторів ринку цінних паперів, рейтингових агентств та інших суб'єктів фінансового ринку, які бажають вдосконалити діяльність рейтингових агентств, та вико­ристання їх оцінок учасниками фондового ринку. Враховуючи, що рейтингові агентства регу­люються та працюють під різноманітними юрисдикціями, викладені принципи не відо­бражають універсального підходу, але визначають цілі найвищого рівня, до досягнення яких рейтингові агентства, регулятори, емітенти та інші учасники ринку повинні прагнути, щоб пок­ращити захист інвесторів, а також чесність, ефективність та про­зорість ринку цінних паперів і знизити системний ризик.

Спосіб, у який реалізуються ці принципи, залежить від особ­ливостей розвитку кожного окре­мого ринку та, відповідно, діючого законодавства. У деяких випад­ках ці принципи найкраще втілю­ються в життя через внутрішні механізми рейтингового агент­ства і підтримуються в подаль­шому позичальниками, креди­торами та іншими учасниками ринку. Залежно від обставин, ці принципи можуть втілюватись через вимоги регуляторів. Як наслідок, механізми втілення цих принципів можуть мати будь-яку з наведених форм:

  • урядове регулювання;
  • регулювання неурядови­ми регуляторами;
  • галузевий кодекс;
  • внутрішня політика та про­цедури рейтингового агентства.

Технічний Комітет пропонує очікувати подальшого розгляду цих альтернатив і врахувати дум­ки представників інших секторів перед тим, як визначитись із пре­ференційним методом втілення.

 

ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ РЕЙТИНГОВИХ АГЕНТСТВ

Якість та цілісність рейтин­гового процесу

1.         Рейтингові агентства по­винні намагатись висловлювати думки, які б допомогли знизити ризики недоступності інформації серед позичальників, кредиторів та інших учасників ринку

1.1       Рейтингові   агентства повинні розробляти і застосовувати процедури та методології, які забезпечуватимуть обґрунту­вання їхніх оцінок на основі ком­плексного дослідження інформації, що стосується рейтингового аналізу. Методології рейтингового агентства мають бути точними та систематичними, а самі рейтинги - підлягати підтвердженню у тій чи іншій формі, на основі історичного досвіду.

1.2       Рейтингові агентства повинні проводити безперервний моніторинг, відслідковувати нову інформацію і регулярно оновлювати аналіз та рейтинг після його присвоєння, як тільки стає доступною нова інформація, яка підтверджує чи змінює думки рейтингового агентства.

1.3       Рейтингові   агентства повинні зберігати та акумулювати інформацію й надані документи з метою забезпечення нормаль­ної роботи.

1.4       Рейтингове агентство по­ винне мати достатні ресурси для належного здійснення кредитних оцінок. Приймаючи рішення що­до рейтингування або оновлен­ня рейтингу зобов'язання або позичальника, РА має зважити, чи в змозі воно надати для цього персонал з достатніми навичками і чи зможе персонал отримати для цього всю необхідну інформацію для проведення таких оцінок.

1.5       Аналітики рейтингового агентства повинні використо­вувати методології, введені рейтинговим агентством і бути професійними, компетентними та мати високі моральні якості.

 

Незалежність і конф­лікт інтересів

2.       Рейтингові оцінки мають бути незалежними та вільними від політичного чи економічного тиску, конфліктів інтересів, які виникають через структуру влас­ності рейтингового агентства, підприємницької чи фінансової діяльності, фінансових інтересів працівників рейтингового аген­тства. Рейтингові агентства по­винні, наскільки це можливо, уникати діяльності, процедур та зв'язків, які могли б вплинути на незалежність та об'єктивність рейтингових процедур.

2.1     Рейтингові агентства по­ винні прийняти письмові внутрішні процедури, що визначають та усувають або врегульовують будь-які існуючі або потенційно можливі конфлікти інтересів, які могли б вплинути на думки та аналіз рейтингового агентства чи співробітників, які впливають на рейтингові оцінки. Рейтингові агентства заохочуються до розкриття заходів щодо усунення таких конфліктів та управлінських засобів.

2.2     Кредитний рейтинг, який присвоює РА емітентам не повинен перебувати під впливом існуючих або потенційних діло­вих відносин між РА (або їхньою філією) та емітентом чи будь-якою іншою стороною.

2.3     РА і штат РА не можуть брати участь в будь-яких торгах цінними паперами або деривативами, які несуть в собі конфлікт інтересів з діяльністю агентства.

2.4     Система звітування для штату РА та їхня система ком­пенсацій має бути структурована так, щоб усунути або ефективно контролювати потенційні конф­лікти інтересів. Аналітик РА не повинен винагороджуватись за рахунок коштів, які РА отримує від емітента.

2.5     На визначення кредит­ного рейтингу мають впливати тільки фактори, що стосуються визначення кредитної оцінки.

2.6     РА мають розкривати принцип компенсації, що іс­нує в угоді з емітентом, якого вони рейтингують.

 

Прозорість та своєчасність рейтингового розкриття

3.       РА мають зробити про­зорість та відкритість метою своєї рейтингової діяльності.

3.1     РА має своєчасно роз­повсюджувати свої рейтингові рішення відносно цінних паперів, призначених   для   публічного розміщення, або емітентів таких цінних паперів.

3.2     Окрім випадків із рей­тингами, що надаються лише позичальнику, РА має  публічно оголошувати на недискримінаційних   та   безкоштовних засадах будь-який рейтинг, присвоєний емісії цінних паперів, призначених для публічного розміщення, або їх емітентам, та всі подальші рейтингові рішення.

3.3     РА повинні публікувати необхідну інформацію про про­цедури   та   методології,   щоб сторонні особи могли зрозуміти на основі чого присвоєно рейтинг. Ця інформація має включати, окрім усього, значення кожної рейтингової категорії та визначення дефолту і часовий горизонт, який було досліджено.

3.4     РА має публікувати від повідну інформацію про історичний рівень дефолтів за кожною категорією рейтингів і чи змінився цей рівень із плином часу, щоб дати підґрунтя для розуміння історичного  рівня  надійності  кожної категорії, їх зміни.

3.5     РА має зазначати, якщо рейтинг присвоєно не за ініціативою позичальника.

 

Конфіденційна інформація

4.       РА має підтримувати конфіденційність всієї непублічної інформації, яку надав емітент, або його агенти, на умовах угоди про конфіденційність або іншої взаємної домовленості про конфіденційність інформації.

4.1     РА має приймати проце­дури та механізми захисту конфі­денційної інформації, що надає­ться позичальниками на умовах договору про конфіденційність або іншої відповідної домовленості.

4.2     РА має використовувати конфіденційну інформацію тільки з метою рейтингування та згідно з угодою про кон­фіденційність з емітентом.

 

Фінансовий ринок України. – 2005. - №8. - с. 28-29.

МОНИТОР

2011 #3(41) Кредит-Рейтингу 10 лет

Архив

Поиск рейтинга

Form

расширенный поиск

развернуть

свернуть