Кредитний рейтинг випуску облігацій ТОВ «МАНІВЕО ШВИДКА ФІНАНСОВА ДОПОМОГА» підтверджено на рівні uaА Кредитний рейтинг АТ «УКРАЇНСЬКИЙ БАНК РЕКОНСТРУКЦІЇ ТА РОЗВИТКУ» підтверджено на рівні uaА+ Рейтинги надійності банківських депозитів оновлено Кредитний рейтинг міста Запоріжжя підтверджено на рівні uaАА- Кредитні рейтинги ТОВ «ЕСКА КАПІТАЛ» пдтверджено на рівні uaАА-

Головна »  Аналітика »  Аналітика

Аналітика

04.09.2010

Загальна характеристика автомобільного ринку України

За даними асоціації «Укравтопром», у червні 2010 року вітчизняними автовиробниками було вироблено 6 780 одиниць автотехніки. В цілому, у І півріччі 2010 року в Україні було вироблено 30989 автотранспортних засобів (за І квартал поточного року - 10 710 одиниць), що на 18% менше ніж за І півріччя 2009 року. Серед них: легкових автомобілів – 27 251 од., вантажних – 2 624 од., автобусів – 1 114 од.

За даними інформаційно-аналітичної групи «AUTO-Consultіng», за підсумками січня-липня 2010 року продажі легкових авто склали 82,6 тис. од., що на 13,8% менше, ніж за аналогічний період 2009 року. Причому, продажі нових легкових автомобілів в Україні у липні поточного року зросли на 15,3% у порівнянні з липнем 2009 року - до 15,2 тис. од. (+7,6% порівняно з червнем 2010 року). Одною з причин чого є сезонне зростання попиту, яке традиційно спостерігається на ринку у кінці літа – початку осені. За підсумками І півріччя 2010 року компанія «АВТОВАЗ» зберегла лідируючі позиції на ринку, проте автомобілі цієї марки поступово втрачають ринкові позиції. Так, за результатами червня 2010 року їх частка становила 14%, тоді як за підсумками 2009 року – 20% (у 2005 році – більше 30%). При цьому значно зміцніла свої ринкові позиції компанія «Hyundaі» - близько 10% ринку, далі йдуть автомобілі марки «ЗАЗ» - 9,3%, також у ТОП-10 входять такі бренди як: «Chery», «Toyota», «Renault», «Ford», «Chevrolet», «Skoda», «Mіtsubіshі».

У сегменті «Premіum-класу» спостерігалось значно менше скорочення обсягів продажів порівняно з іншими сегментами ринку. Так, у липні 2010 року окремі бренди вже виходили на обсяги продажів рівня 2008 року (таки бренди як: «BMW», «Porsche» тощо).

Загалом ситуація на автомобільному ринку України залишається досить складною. Багато в чому подальший розвиток подій залежить від антикризових дій уряду України. Але застосування, наприклад, тимчасової надбавки до мита у розмірі 13% для стимулювання вітчизняного виробництва було недостатньо. Крім надбавки до мита на імпорт необхідно прийняти й забезпечити виконання комплексу заходів щодо зменшення податкового навантаження, надання можливості заводам залучати банківські кредити на пільгових умовах, а також стимулювання і здешевлення споживчого автокредитування. Деякі автокомпанії та автодилери розробляють власні фінансові програми з метою стимулювання продажів. Втім, навіть за їхньої участі, доступність кредитів на придбання автомобілів ще далека від докризових умов кредитування: терміни переважної більшості пропозицій залишаються короткостроковими (1-3 років), а початкові внески становлять від 30% до 70% вартості автомобіля.

За даними компанії «Простобанк Консалтинг», середня реальна ставка по кредитах на покупку нових іномарок в Україні у гривні строком на три роки, станом на початок липня 2010 року складала 21-22% річних (станом на 31.05.2010 р. – 20% річних).

Необхідно відмітити, що у країнах Західної Європи в рамках боротьби із кризовими явищами в економіці, ефективними заходами щодо поліпшення стану підприємств-виробників є: здешевлення кредитних ресурсів, насамперед, експортерам; зниження податкового тиску на промислові підприємства, які створюють і модернізують виробничі потужності; стимулювання збуту продукції національного виробника шляхом державних закупівель, а також стимулювання споживчого попиту на продукцію національного виробництва.

За даними «Укравтопром», асоціація на сьогодні приймає участь у розробці наступних заходів щодо стабілізації ситуації на авторинку України: прийняття законопроекту по легалізації системи «Trade-іn» (продаж авто, що були у вживанні); введення митної надбавки на імпортні авто, а також впровадження механізму утилізації старих автомобілів в обмін на нові.

На думку рейтингового агентства «Кредит-Рейтинг», на сьогодні на автомобільному ринку України діють такі основні стримуючі фактори:

  • скорочення комерційними банками програм автокредитування (у 2008-2009 рр. частка продажів нових автомобілів з використанням програм автокредитування становила близько 65% від загального обсягу продажів);
  • зниження купівельної спроможності населення;
  • валютні ризики, пов’язані з імпортними операціями;
  • скорочення пропозиції автомобілів із зменшенням запасів продукції на складах. Перехід на систему продажів під замовлення, скорочення кількості дилерів.

Кожний із цих факторів може суттєво вплинути на ринок у середньо- та довгостроковій перспективі. На думку експертів ринку, попит буде трансформуватися у бік бюджетних автомобілів і концентруватися у сегменти «В, С, D», змінюватиметься загальна цінова політика. Також необхідно відмітити, що прийняття нормативно-правових актів, які передбачають введення податку при продажі у розмірі 15% від вартості авто може негативно вплинути на рівень продажів б/в автомобілів. За оцінками рейтингового агентства, у 2010 році обсяги реалізації автомобілів в Україні становитимуть 145-160 тис. одиниць.

За прогнозами німецької асоціації автовиробників «VDA», світовий ринок у 2010 році зросте на 4 в. п., до 52 млн. автомобілів. Більш суттєве зростання світового автомобільного ринку прогнозується з 2011 року.

Олексій Чорноротов
Начальник отдела корпоративных рейтингов

МОНІТОР

2011 #3(41) Кредит-Рейтингу 10 років

Архів

Пошук рейтинга

Form

розширений пошук

розгорнути

сгорнути